Поиск

Биография

Политическая деятельность

ОИО №52

Депутатские обращения

ВААП

Благотворительность

Архив материалов

Публикации в СМИ

Об’єднання зусиль заради створення цивілізованого ринку автомобільних перевезень

5 июня 2012 года

Об’єднання зусиль заради створення цивілізованого ринку автомобільних перевезень

Поточний рік став визначним у галузі автомобільного транспорту, об’єднавши інтереси та зусилля як органів всіх рівнів влади, так і представників громадських, профспілкових організацій і перевізників заради встановлення гідних умов розвитку ринку автоперевезень світового рівня.

Вплив нелегальних автоперевізників буде нівельовано

Міністерство інфраструктури приступило до реалізації першочергових заходів щодо зменшення негативного впливу нелегальних перевезень та підвищення ефективності й безпеки на автомобільному транспорті. Це питання обговорювалося 26 квітня в ході проведення засідання «круглого столу», присвяченого проблемам діяльності нелегальних перевізників під головуванням Віце-прем’єр-міністра України – Міністра інфраструктури України Бориса Колесникова. У заході взяли участь президент Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників (ВААП), народний депутат України Ігор Шкіря, члени ВААП, представники профільних міністерств та відомств.

План першочергових заходів, поданий головою Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті Євгеном Пронченко, містить близько 40 пунктів, що будуть поетапно втілюватись в роботу. «План першочергових заходів схвалили, і зараз документ проходить зовнішнє погодження з Міністерством економічного розвитку та торгівлі України», – заявив Євген Пронченко.

Департаментом автомобільного транспорту Міністерства інфраструктури проведена робота щодо спрощення процедури організації конкурсів на всіх регулярних маршрутах, за якими закінчився термін дії дозвільних документів автоперевізників. У цей час фахівці розробляють Державну цільову економічну програму розвитку автомобільного транспорту на період до 2015 року, яку подадуть на розгляд до Кабінету Міністрів України.

Представники регіональних організацій Всеукраїнської асоціації автоперевізників в рамках проведення засідання «круглого столу» надали інформацію щодо діяльності «нелегалів» в областях, яка вимагає оперативного реагування. Так, директор Чернігівського ОПАС Павло Шуман підкреслив, що на місцях вирішенню цього питання приділяється вкрай мала увага. «На місцях цим ніхто не займається. Зараз почалися перевірки прокуратурою, пожежниками всіх автостанцій та автопідприємств. Нелегальних автоперевізників ніхто не шукає і не перевіряє. Від кожного стовпа відправляються місяцями і роками. Ніхто туди не підходить», – констатував Павло Шуман, акцентуючи увагу Віце-прем’єр-міністра України – Міністра інфраструктури України на важливості та необхідності вирішення цієї проблеми.

За результатами проведення засідання «круглого столу» Борис Колесников озвучив ініціативу проведення транспортних колегій з питання нелегальних автоперевезень у кожному регіоні: «Я пропоную, починаючи з 20 липня, у кожній області в присутності всіх керівників національних асоціацій провести транспортні колегії. Може, навіть, по дві на день, щоб усім учасникам ринку була зрозуміла транспортна стратегія кожної області. Також на цих нарадах представники асоціацій зможуть розглянути власні проблеми».

Найближчим часом з пасажирських рейсів будуть зняті транспортні засоби, переобладнані з вантажних

Як зазначили учасники засідання, на сьогодні несумлінні компанії використовують на міжобласних маршрутах автобуси малого класу, які спочатку призначалися для доставки вантажів, а потім були переобладнані у пасажирські. Такий підхід є неприпустимим, оскільки ця техніка не відповідає вимогам безпеки, які пред’являються до транспортних засобів для пасажирських перевезень.

«Вантажні автомобілі, зокрема мікроавтобуси, мають інші стандарти з жорсткості. У них, на відміну від пасажирських автобусів, відсутні так звані «ребра жорсткості». Це робить небезпечним пересування в них пасажирів, – підкреслив президент ВААП Ігор Шкіря. – Ще одним небезпечним моментом є відсутність спарених задніх коліс, що робить транспортний засіб нестійким у зимовий період. На цей час в Україні налічується близько 100 тис. автобусів малого класу, 15–20% з яких переобладнані з вантажних. Однією з причин великої кількості перероблених транспортних засобів є банальне бажання знизити витрати. Для деяких перевізників експлуатація переобладнаного мікроавтобуса стає економічно вигідною, так як він у два рази дешевше стандартних транспортних засобів, призначених для пасажирських перевезень. Найчастіше цим грішать нелегальні перевізники, які забувають одну просту істину: економити на безпеці пасажирів категорично неприпустимо».

Сьогодні вперше за довгі роки боротьби з нелегальними перевізниками Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників отримала підтримку Міністерства інфраструктури, яке всерйоз займається проблемою подібних автоперевезень. «Возити пасажирів на транспортних засобах, переобладнаних з вантажних, ми не дозволимо. «Спринтери» з маршрутів протяжністю понад 150 км ми будемо знімати і даємо час перевізникам прибрати такий рухомий склад до 30 травня», – сказав Віце-прем’єр-міністр України – Міністр інфраструктури України Борис Колесников.

Вартість проїзду можна знизити на 15% за рахунок зменшення рівня автостанційного збору

Міністерство інфраструктури України виступає за зменшення рівня автостанційного збору у розмірі 15% вартості квитка, який сьогодні стягують з пасажирів автостанції.

Питання про станційні збори ініціювали представники нелегальних автоперевізників, які були присутні на засіданні «круглого столу». Сьогодні на ринку діє безліч нелегальних перевізників, які не бажають користуватися послугами автостанцій. А тому пасажири нерідко спостерігають велике скупчення мікроавтобусів поблизу залізничних вокзалів, станцій метро або площ в центрі міст. «Це створює уявний комфорт для пасажирів, але так працюють недобросовісні компанії, які під виглядом разових рейсів на замовлення (нерегулярні перевезення) насправді здійснюють регулярні перевезення на небезпечних переобладнаних мікроавтобусах», – вважає президент ВААП Ігор Шкіря.

Однією з причин перебування перевізників у тіньовому секторі є зростання витрат, які постійно виникають при користуванні послугами автостанцій. По-перше, щоб дістатися до автостанції, автобусу необхідно проїхати додаткову відстань і використати більше палива. По-друге, розміри зборів збільшують вартість проїзду для пасажира на 25%. Як з’ясувалося у ході проведення засідання «круглого столу», автостанції стягують 10% безпосередньо з перевізника, мотивуючи це такими послугами, як надання місця для відстою рухомого складу, а також кімнат відпочинку для водіїв. Крім того, ще 15% становить пасажирський збір, який вже береться з клієнта транспортної компанії за оформлення квитка в касі, користування приміщеннями автостанції тощо.

На думку Віце-прем’єр-міністра України – Міністра інфраструктури України Бориса Колесникова, такі ставки є явно завищеними і потребують суттєвої корекції: «Цей пасажирський збір у розмірі 15% ми скасуємо раз і назавжди. 10% – це максимум комісії, яку можна стягувати. За що має платити пасажир 25%? За те, що автостанція продає квитки? За те, що зайшов на територію автостанції? Такого немає навіть в авіації».

«Перевізник», №8-9/2012


Пресс-служба

Другие материалы по теме

РАЗВЕРНУТЬ / СВЕРНУТЬ